Bestellen
 Bestelling plaatsen
 Bestelling wijzigen
 Bestelling annuleren
 Kortingscodes
 Mijn Leen Bakker
 Op maat artikelen bestellen

 

Betalen
 Betaalmethodes
 Leen Bakker Cadeaukaart

 

Bezorgen & afhalen
 Bezorgopties
 Afhaalopties
 Bezorgtijden
 Bestellingen beschadigd of incompleet geleverd

 

Retourneren & ruilen
 Retourneren
 Ruilen
 Retourservice
 100 dagen proefslapen met Dormeo

 

Garantie & voorwaarden
 CBW garantievoorwaarden
 Garantie op matrassen en boxsprings
 Thuiswinkel voorwaarden
 Actievoorwaarden

 

Klantenservice
 Actueel
 Garantie en klachten
 Contact
 Gemak en Service
 Folderverspreiding
 Nieuwsbrief
 Alle veel gestelde vragen

Klantenservice Leen Bakker

Alle veelgestelde vragen





Ik heb betaald, maar geen orderbevestiging ontvangen. Wat moet ik doen?
Het kan soms 60 minuten duren voordat je de bevestiging ontvangt. Nog niets ontvangen? Het kan zijn dat je bevestiging in de spam map van je e-mailaccount terecht is gekomen.

Heb je een account, dan kun je je orderbevestiging ook terugvinden in ‘Mijn Leen Bakker’. Klik op het ordernummer in ‘Mijn bestellingen’.

Kun je de bevestiging nog niet vinden, bel dan onze Klantenservice op 088-78 60 200.

Zijn alle artikelen die in de winkels verkrijgbaar zijn, ook via internet te bestellen?
Nee, sommige artikelen zijn te breekbaar om te versturen of alleen in de winkel op voorraad. Deze artikelen kun je alleen in onze filialen kopen. Artikelen die je niet online kunt bestellen hebben geen bestelknop op onze website.

Kan ik ook telefonisch of via e-mail een bestelling plaatsen?
Helaas is het niet mogelijk om telefonisch of via e-mail een bestelling te plaatsen omdat al onze orders automatisch verwerkt worden. Je kunt een bestelling plaatsen via onze webshop of via een van onze winkels.

Ik bestel voor de eerste keer bij Leen Bakker. Hoe werkt dat?
Als je de eerste keer bij ons bestelt, vragen wij je om je gegevens zoals je adres en e-mailadres. Het aanmaken van een account is optioneel. Je kunt alleen bestellen indien je een (aflever-) adres in Nederland opgeeft en betaalt met een Nederlands betaalmiddel. Het minimale orderbedrag is 15 euro per bestelling.

Kan ik de status van mijn bestelling volgen?
Helaas kan je de status van je bestelling nog niet volgen in MijnLeenBakker. We werken er aan om dit in de toekomst mogelijk te maken.

Wordt je bestelling via de pakketpost thuis bezorgd, dan kun je je pakket op de dag van levering wel volgen via track en trace van PostNL. Je ontvangt hiervoor een link via de mail. Bestaat je bestelling uit grote of zware artikelen, dan wordt je bestelling via Extra@Home van PostNL of Top Movers bezorgd afhankelijk van de regio waar je woont. Op dit moment kunnen alleen bestellingen die door Extra@Home bezorgd worden, op de dag van levering gevolgd worden. Lees hier meer over het volgen van je bestelling op de dag van levering.

Kan ik mijn bestelling annuleren?
Het hangt af van het artikel dat je besteld hebt en de status van je bestelling. Je kunt je bestelling tot 3 werkdagen voor de geplande afleverdatum (deels) annuleren, behalve als je artikelen besteld hebt die speciaal voor jou gemaakt worden. Lees meer over Op maat artikelen bestellen.

Voor overige artikelen geldt tot 3 werkdagen voor de geplande bezorgdatum:

•    Besteld in de webshop en gekozen voor bezorgen?
Neem dan contact op met onze Klantenservice op 088-78 60 200
•    Besteld in de webshop en gekozen voor afhalen in de winkel? Neem dan contact op met de winkel
•    Besteld in de winkel en gekozen voor afhalen of bezorgen? Neem dan contact op met de winkel

Kan ik mijn bestelling wijzigen?
Alleen bestellingen die in het filiaal besteld en/of afgehaald worden, kunnen tot 3 werkdagen voor de geplande leverdatum vaak nog gewijzigd worden. Bestellingen van artikelen die speciaal voor jou worden gemaakt worden, kunnen niet gewijzigd worden. Neem contact op met het filiaal voor de mogelijkheden van jouw order.

Wil je de adresgegevens wijzigen voor een bestelling die nog niet is bezorgd? Wijzigen kan nog tot 3 werkdagen voor de geplande levertijd. Neem dan contact op met onze Klantenservice op 088-78 60 200.

Ik heb het product al een tijd in gebruik en het is kapot gegaan. Wat moet ik doen?
De afhandeling van defecten aan producten loopt altijd via onze winkels, ook als je het product in de webshop gekocht hebt. Onze medewerkers kunnen je snel verder helpen met een oplossing. Kijk hier voor de dichtstbijzijnde winkel.

Bij Leen Bakker ben je zeker van drie jaar garantie volgens de voorwaarden van de CBW. Ben je er niet zeker van of het defect onder garantie valt, neem dan contact op met onze Klantenservice via 088 – 78 60 200 of een van onze winkels.

Ik heb een defect en/of beschadigd product ontvangen. Wat moet ik doen?
Heb je schade ontdekt, dan willen we dat natuurlijk zo snel mogelijk voor je oplossen.
•    Heb je je bestelling in de webshop geplaatst en thuis laten bezorgen? Vul dan hier het contactformulier in en stuur duidelijke foto’s van de schade mee voor een snelle afhandeling. De Klantenservice neemt daarna contact met je op.
•    Heb je je bestelling in de webshop geplaatst en in de winkel afgehaald? Neem dan contact op met de winkel. Je vindt de contactgegevens hier
•    Heb je je bestelling in de winkel geplaatst en daar afgehaald of thuislaten bezorgen? Neem dan contact op met de winkel. Je vindt de contactgegevens hier

Zijn de vermelde prijzen in de webshop inclusief of exclusief BTW?
Alle vermelde prijzen in onze webshop zijn inclusief BTW.

Kan ik ruilen of retourneren als ik via de webshop heb besteld?
Vrijwel alle artikelen die je via internet hebt gekocht, kun je binnen 100 dagen terugbrengen naar een van onze winkels of terugsturen naar onze webshop. De artikelen moeten dan wel, indien redelijkerwijs mogelijk, ongebruikt, onbeschadigd en in de originele staat en verpakking zijn. Nadat wij de artikelen in goede staat hebben ontvangen wordt het aankoopbedrag terugbetaald. Ruilen kan alleen in de winkel. Wanneer je de bestelling retour stuurt naar de webshop, kunnen we geen vervangend exemplaar sturen voor het geretourneerde artikel. Je ontvangt dan het aankoopbedrag terug op je rekening. Meer informatie over de retourservice kun je hier vinden.

Kan ik ook betalen na levering?
Ja, dat is mogelijk. Met AfterPay betaal je pas nadat je bestelling geleverd is.

Kan ik ook betalen met een cadeaukaart of tegoedbon?
Ja, dat kan. Meer informatie vind je hier.

Ik heb betaald met AfterPay en heb een vraag over mijn factuur of over de betaling.
Waar moet ik zijn?

Je kunt met vragen terecht bij AfterPay. Zij zijn bereikbaar via 0900 – 40 50 60 2 of via klantenservice@afterpay.nl.

Wat moet ik doen als online betalen niet lukt?
Is er iets fout gegaan bij je onlinebetaling dan kun je het na 15 minuten nogmaals proberen. Als de betaling na 15 minuten nog niet lukt, neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen je graag verder.

Waarom wordt mijn online betaling geweigerd?
Je kunt alleen betalen met een betaalpas of creditcard van een bank in Nederland. Ook kan je alleen bestellen vanaf een laptop, tablet of ander apparaat met een ip-adres in Nederland. Het kan bijvoorbeeld zijn dat de server van het kantoor waar je werkt in het buitenland staat. Dan zal je betaalpoging niet slagen. We raden je aan om het thuis opnieuw te proberen. Tot slot is het van belang dat je betaalrekening voldoende saldo en/of geen blokkade heeft. Twijfel je hierover? Neem dan contact op met je bank.

Is de veiligheid van mijn betaling goed geregeld?
Wij gaan uiterst zorgvuldig met persoonlijke gegevens om. Als je een bestelling plaatst en je Leen Bakker-account raadpleegt, gebeurt dit in een beveiligde omgeving. Wij bewaren je gegevens op door firewalls beschermde servers en versturen gegevens via een beveiligd certificaat.

Kan ik mijn online-bestelling met een Leen Bakker-tegoedbon betalen?
Ja, dat is mogelijk. Een tegoedbon is te gebruiken als betaalmiddel in de webshop. De tegoedbon werkt hetzelfde als de cadeaukaart. Meer informatie vind je hier.

Hoe lang is de cadeaukaart geldig?
De Leen Bakker cadeaukaart is 5 jaar geldig vanaf de dag van uitgifte. De geldigheid en het saldo vervallen na die periode of bij het opgebruiken van het saldo voordat die tijd verstreken is.

Waar kan ik de Leen Bakker cadeaukaart kopen?
De Leen Bakker cadeaukaart is te koop in alle Nederlandse Leen Bakker filialen. De Leen Bakker cadeaukaart is binnenkort ook in de webshop verkrijgbaar.

Welke waarde heeft een Leen Bakker cadeaukaart?
De waarde van de Leen Bakker cadeaukaart bepaal je zelf bij aankoop van de kaart. Het minimumbedrag is € 5,- en het maximumbedrag €500,-.

Waar kan ik mijn Leen Bakker cadeaukaart saldo opvragen?
Dit kan in de Leen Bakker winkel bij een medewerker of check je saldo hier.

Waar kan ik betalen met een Leen Bakker cadeaukaart?
Je kunt de Leen Bakker cadeaukaart gebruiken in alle Nederlandse Leen Bakker winkels en de webshop.

Moet ik iets bestellen van precies het bedrag wat op de Leen Bakker cadeaukaart staat?
Nee. Je hoeft je saldo niet meteen op te maken. Wil je meer besteden dan kun je het resterende bedrag op een andere wijze betalen.

Kan ik met de Leen Bakker cadeaukaart ook aan de bezorger betalen?
Nee. Bij thuisleveringen waar nog een bedrag door jou aan de bezorgdienst betaald moet worden kan dit alléén per PIN. Klik hier voor meer informatie.

Is de Leen Bakker cadeaukaart inwisselbaar voor contant geld?
Nee, de Leen Bakker cadeaukaart is niet inwisselbaar tegen contanten.

Kan ik de Leen Bakker cadeaukaart weer op laten waarderen met nieuw tegoed?
Nee. De kaart is niet op te waarderen. Je dient een nieuwe Leen Bakker cadeaukaart met een nieuwe geldigheidsdatum en saldo aan te kopen. Bewaar de Leen Bakker cadeaukaart wel na je online aankoop. Stuur je (een deel van) je bestelling retour, dan wordt het retourbedrag weer op de cadeaukaart gezet.

Moet ik mijn cadeaukaart bewaren na het doen van een aankoop in de webshop?
Ja. Bewaar de Leen Bakker cadeaukaart goed na je online aankoop. Stuur je (een deel van) je bestelling retour, dan wordt het retourbedrag weer op de cadeaukaart gezet.

Ik ben mijn Leen Bakker cadeaukaart kwijt, deze is gestolen of beschadigd. Kan ik een nieuwe krijgen?
Nee, Leen Bakker is niet verantwoordelijk voor verlies, schade en/of diefstal van de Leen Bakker cadeaukaart.

Hoe betaal ik mijn online bestelling met de Leen Bakker cadeaukaart?
De cadeaukaart is te gebruiken als betaalmiddel in de laatste stap van de winkelwagen. Kies voor ''Leen Bakker Cadeaukaart" bij betaalopties. Je kunt meer bestellen dan het saldo van je cadeaukaart: je krijgt tijdens het betalen een scherm te zien waar je een alternatieve betaalmethode kunt aanvinken als je cadeaukaartsaldo niet voldoende saldo heeft om de bestelling af te ronden.

Hoe laat wordt mijn bestelling geleverd?
Als je bestelling via de PostNL pakketpost bezorgd wordt, dan kan je je pakket volgen via track & trace van PostNL. Je ontvangt hiervoor een link via de mail.

Als je bestelling door Extra@Home van PostNL of Top Movers bezorgd wordt, dan ontvang je uiterlijk om half 8 de ochtend van levering een sms en/of mail met een indicatie van de bezorgtijd.

Kan ik vooraf een tijdstip kiezen?
Het is niet mogelijk om vooraf een tijd of dagdeel af te spreken.

Moet ik thuisblijven voor de bezorging van mijn bestelling?
Als je bestelling door Extra@Home of Top Movers bezorgd wordt, dan moet je thuis zijn om de bestelling in ontvangst te nemen. Ben je niet thuis, dan maak je een nieuwe afspraak met de vervoerder. Je betaalt dan ook voor een tweede levering.

Als je bestelling met PostNL pakketdienst geleverd wordt, dan kan je bestelling ook bij de buren geleverd worden. Zij tekenen dan wel voor ontvangst. Bij leveringen door de pakketdienst is een tweede bezorgpoging gratis.

Bezorgen jullie ook op de Waddeneilanden?
Ja, wij bezorgen ook op de Waddeneilanden. Je betaalt geen extra kosten.

Bezorgen jullie ook op campings of vakantieparken?
Ja, maar alleen tot de slagboom of receptie. Bezorgen tot de deur is niet mogelijk.

Als ik meerdere bestellingen op dezelfde dag plaats, betaal ik dan meer bezorgkosten?
We brengen voor elke bestelling die je laat thuisbezorgen bezorgkosten in rekening. Het is nog niet mogelijk om bestellingen die je op dezelfde dag plaatst te combineren.

Kan ik ruilen of retourneren als ik via de webshop heb besteld?
Alle artikelen behalve artikelen die op maat gemaakt zijn, kun je binnen 100 dagen terugsturen naar onze webshop of terugbrengen naar een van onze winkels . De artikelen moeten wel ongebruikt, onbeschadigd en in de originele staat en verpakking zijn.

Nadat wij de artikelen in goede staat hebben ontvangen, wordt het aankoopbedrag terugbetaald. Ruilen kan alleen in de winkel. Wanneer je de bestelling retour stuurt naar de webshop, kunnen we geen vervangend exemplaar sturen voor het geretourneerde artikel. Je ontvangt dan het aankoopbedrag terug op je rekening. Meer informatie over de retourservice kun je hier vinden.

Het product is met schade geleverd. Wat moet ik doen?
Heb je de schade ontdekt, dan lossen we dat natuurlijk zo snel mogelijk voor je op.

•    Heb je je bestelling in de webshop geplaatst en thuis laten bezorgen? Vul dan hier het contactformulier in en stuur duidelijke foto’s van de schade mee voor een snelle afhandeling. De Klantenservice neemt daarna contact met je op.
•    Heb je je bestelling in de webshop geplaatst en in de winkel afgehaald? Neem dan contact op met de winkel. Je vindt de contactgegevens hier.
•    Heb je je bestelling in de winkel geplaatst en daar afgehaald of thuislaten bezorgen? Neem dan contact op met de winkel. Je vindt de contactgegevens hier.

Ik heb betaald met AfterPay. Kan ik het artikel terugbrengen in de winkel?
Nee, als je betaald hebt met AfterPay kun je het artikel alleen terugsturen naar de webshop via onze retourmodule (voor artikelen geleverd via de pakketdienst) of op afspraak (voor grote en zware artikelen).

Waarom is er een verschil in de voorwaarden tussen kopen in de winkel en kopen via de webshop?
Leen Bakker staat voor betrouwbaar en veilig winkelen conform relevante wet- en regelgeving en de geldende gedragsregels. In Nederland is er een verschil in de wet- en regelgeving tussen kopen in een winkel en kopen via internet. Daarom hanteren ook wij verschillende voorwaarden zodat we volgens de wet- en regelgeving werken.

Geldt er een minimale orderwaarde bij Leen Bakker?
Online bestellen kan al vanaf € 15. Dit bedrag is exclusief bezorgkosten. Bij bedragen onder de € 15 zal de winkelwagen automatisch aangeven hoeveel je nog te kort komt. Tot die tijd is het niet mogelijk om verder te gaan met bestellen.

Ik heb de kortingscode ingevuld, maar de korting wordt niet verrekend?
Als de kortingscode niet aan alle voorwaarden voldoet, kun je de deze niet gebruiken. Controleer of de code aan alle voorwaarden voldoet. Lukt het dan nog steeds niet? Neem dan contact op met onze Klantenservice via 088-78 60 200.