Bestellen
 Bestelling plaatsen
 Bestelling wijzigen
 Bestelling annuleren
 Kortingscodes
 Mijn Leen Bakker
 Op maat artikelen bestellen

 

Betalen
 Betaalmethodes
 Leen Bakker Cadeaukaart

 

Bezorgen & afhalen
 Bezorgopties
 Afhaalopties
 Bezorgtijden
 Bestellingen beschadigd of incompleet geleverd

 

Retourneren & ruilen
 Retourneren
 Ruilen
 Retourservice
 100 dagen proefslapen met Dormeo

 

Garantie & voorwaarden
 CBW garantievoorwaarden
 Garantie op matrassen en boxsprings
 Thuiswinkel voorwaarden
 Actievoorwaarden

 

Klantenservice
 Actueel
 Garantie en klachten
 Contact
 Diensten
 Folderverspreiding
 Nieuwsbrief
 Alle veel gestelde vragen

Klantenservice Leen Bakker

Retourneren

Heb je spijt van je aankoop? De meeste artikelen kun je binnen de 100 dagen bedenktijd retourneren indien de artikelen ongebruikt en onbeschadigd zijn. Nadat je hebt aangegeven je artikel te willen retourneren, moet je het binnen 14 dagen versturen.

Let op. Beddengoed, waaronder hoofdkussens, dekbedden, dekbedhoezen, matrassen en toppers kun je niet retourneren of ruilen in verband met gezondheidsbescherming en hygiëne. Is de verzegeling van de verpakking gebroken dan heb je geen bedenktijd meer.

De voor jou mogelijke retouropties zijn afhankelijk van waar je het artikel hebt gekocht en hoe je het artikel hebt ontvangen. We hebben deze voor je op een rijtje gezet.

RETOUROPTIES
Meegenomen/afgehaald
Thuisbezorgd
In winkel gekocht
In de betreffende winkel retourneren*
In de betreffende winkel retourneren* of via de post of via de ophaaldienst (voor grote of zware artikelen)
In webshop gekocht
In de betreffende winkel retourneren
In alle winkels retourneren of via de post of via de ophaaldienst (voor grote of zware artikelen)
*Retourneren is alleen mogelijk in de winkel waar het artikel is gekocht of afgehaald

Alleen retourneren in de winkel is gratis. Alle andere vormen van retourneren zijn voor eigen rekening.

Artikelen die zijn gekocht in de winkel dienen in de originele en ongeopende verpakking te zitten en uiteraard nog verkoopbaar zijn. Voor artikelen die in de webshop zijn gekocht en zijn afgehaald, geldt dat ze ongebruikt, onbeschadigd, in de originele staat en (indien redelijkerwijs mogelijk) in de originele verpakking zijn voor retourzending.

Zorg ervoor dat je de kassabon of orderbevestiging én factuur bij je hebt, als je het artikel in de winkel zelf komt terugbrengen. Stuur je het artikel retour via een vervoerder? Dan is de retourprocedure afhankelijk van wijze waarop het artikel is thuisbezorgd. Lees daarom even verder.

Gekocht in de webshop en thuisbezorgd door PostNL Pakketdienst
Tijdens de 100 dagen bedenktijd mag je het artikel bekijken en beoordelen. Ben je toch niet tevreden met je aankoop, dan kun je de artikelen snel en eenvoudig aanmelden via onze retourservice*. De te retourneren artikelen moeten ongebruikt, onbeschadigd, in de originele staat en (indien redelijkerwijs mogelijk) in de originele verpakking zijn. Je ontvangt het aankoopbedrag terug op je rekening. Als je alle artikelen uit je bestelling retourneert, ontvang je ook de bezorgkosten terug. De kosten van de retourzending via pakketpost zijn voor eigen rekening.

Retour aanmelden

Klantenservice Leen Bakker

Gekocht in de webshop en op afspraak thuisbezorgd door Extra@Home of Top Movers
Tijdens de 100 dagen bedenktijd mag je het artikel bekijken en beoordelen. Ben je toch niet tevreden met je aankoop dan kun je een ophaalafspraak maken om de artikelen op te laten halen. De artikelen moeten dan wel ongebruikt, onbeschadigd, in de originele staat en (indien redelijkerwijs mogelijk) in de originele verpakking zijn. Wanneer je alle artikelen uit je bestelling retourneert, ontvang je ook de bezorgkosten terug. De kosten van deze retourzending zijn voor eigen rekening en kunnen oplopen tot € 45,-. Neem contact op met Klantenservice, 088 - 78 60 200, voor het maken van een ophaalafspraak.

Gekocht in de webshop en thuisbezorgd door de leverancier
Heb je een artikel gekocht dat rechtstreeks vanuit de leverancier is bezorgd? De meeste artikelen kun je retourneren via de pakketdienst, door deze aan te melden met onze retourservice. Neem contact op met Klantenservice, 088 - 78 60 200, als je jouw retour niet kan aanmelden via deze service. We maken dan een ophaalafspraak met je. De artikelen moeten altijd ongebruikt, onbeschadigd, in de originele staat en (indien redelijkerwijs mogelijk) in de originele verpakking zijn. Wanneer je alle artikelen uit je bestelling retourneert, ontvang je ook de bezorgkosten terug. De kosten van deze retourzending zijn voor eigen rekening en kunnen oplopen tot € 45,- voor grote en/of zware artikelen die op afspraak worden opgehaald.

Retourneren van artikelen die in elkaar zijn gezet
Als je een artikel in elkaar dient te zetten, om te bepalen of je het artikel wilt houden, gebruik dan niet meer materialen en onderdelen dan nodig is. Artikelen die in elkaar zijn gezet, kunnen we alleen retour nemen als het artikel weer uit elkaar is gehaald. En alle materialen en onderdelen moeten compleet aangeleverd worden in (voor zover mogelijk) de originele verpakkingen. Zorg dat de artikelen goed zijn beschermd tegen eventuele transport schade. Leen Bakker kan een deel van de aankoopsom inhouden als de geretourneerde artikelen als gevolg van de assemblage minder waard zijn. En dus ook niet meer tegen de originele prijs verkocht kunnen worden.

Retourneren bij beschadigd artikel i.v.m. transport of defect na gebruik
Alle artikelen worden met de grootst mogelijke zorg verpakt voor transport. Ondanks deze zorg kan het helaas toch voorkomen dat artikelen beschadigd raken tijdens transport. Controleer daarom je aankoop goed direct na bezorging. Is een artikel beschadigd bij bezorging? Laat dan de bezorger een (elektronische) aantekening op de bon maken voordat je voor ontvangst tekent. Lees verder voor het retourneren of ruilen van artikelen beschadigd bij bezorging.

Het is vervelend als een artikel niet naar behoren werkt of kapot gaat. Mocht dit voorkomen dan kun je terecht in onze winkels waar we het probleem voor je oplossen. Ben je er niet zeker van of het defect onder de garantie valt, neem dan eerst contact op met onze Klantenservice via 088 - 78 60 200 of met een van onze winkels.

Artikelen die je niet kunt retourneren of ruilen
Artikelen die voor jou gemaakt of aangepast zijn, kun je niet retourneren of ruilen, als je spijt hebt van je aankoop. Retourneren of ruilen kan uiteraard wel als er een klacht aan ten grondslag ligt en je aanspraak wilt maken op de garantie.

Hoofdkussens, matrassen en toppers kun je niet retourneren of ruilen in verband met gezondheidsbescherming en hygiëne. Is de verzegeling van de verpakking gebroken dan heb je geen bedenktijd meer.

Terugbetaling bij retourneren
Als we de geretourneerde artikelen hebben ontvangen, of je kunt aantonen dat de artikelen zijn geretourneerd, dan betalen we je zo snel mogelijk terug. In onderstaand overzicht kun je zien hoe we je terugbetalen afhankelijk van de wijze van retourneren en de gebruikte betaalmethode.

TERUGBETALING WEBSHOP BESTELLINGEN
In winkel retourneren
Terugsturen of laten ophalen
iDeal
Contant of overboeking op bankrekening*
Overboeking op bankrekening*
AfterPay
Overboeking op bankrekening*
Overboeking op bankrekening*
Creditcard
Contant of overboeking op creditcard bankrekening*
Overboeking op creditcard bankrekening*
Cadeaukaart
Opgewaarde of nieuwe cadeaukaart
Opgewaardeerde of nieuwe cadeaukaart
* We betalen je zo snel mogelijk terug en uiterlijk binnen 14 dagen, uitzonderingen en storingen daargelaten.

Als je de hele bestelling retourneert, dan ontvang je ook de eventueel betaalde verzendkosten terug. De kosten voor het retourneren zijn wel voor eigen rekening.

2 meest gestelde vragen


Kan ik retourneren of ruilen als ik via de webshop heb besteld?
Vrijwel alle artikelen kun je binnen 100 dagen retourneren of terugbrengen naar een van onze winkels. De artikelen moeten wel ongebruikt, onbeschadigd, in de originele staat en (indien redelijkerwijs mogelijk) in de originele verpakking zijn. Let op: voor afhaal bestellingen geldt dat deze alleen geretourneerd kunnen worden in de winkel waar deze oorspronkelijk zijn afgehaald.

Ruilen kan alleen in de winkel. Indien je de bestelling per post retour stuurt naar de webshop, kunnen we geen vervangend exemplaar sturen voor het geretourneerde artikel.

Het artikel is met schade geleverd. Wat moet ik doen?
We willen graag de artikelen in goede conditie bij je bezorgen. Helaas kan er soms wat mis gaan. Dit willen we dan natuurlijk zo snel mogelijk voor je oplossen.

Heb je jouw bestelling in de webshop geplaatst en thuis laten bezorgen? Vul dan het contactformulier in en stuur duidelijke foto’s van de schade mee voor een snelle afhandeling. De Klantenservice neemt daarna contact met je op.

Heb je je bestelling in de webshop geplaatst en in de winkel afgehaald? Neem dan contact op met de winkel. Je vindt de contactgegevens met de winkelzoeker.

Heb je je aankoop in de winkel gedaan en daar afgehaald of thuis laten bezorgen? Neem dan contact op met de winkel. Je vindt de contactgegevens met de winkelzoeker.


*Je kunt een bestelling ook herroepen met het formulier dat is bijgesloten bij de bevestiging van je bestelling. Dit is echter niet verplicht. Maak gebruik van onze retourservice om een retour snel een eenvoudig online aan te melden.