Maatregelen Corona virus


Beste klant,

Iedereen verdient een thuis! Daar werken wij met bijna 2.500 collega’s iedere dag aan.

Iedereen verdient ook een veilig thuis. Hygiëne is in de huidige situatie extra belangrijk, voor uw gezondheid en die van onze collega’s. Daarom doen we een dringend beroep op u om in lijn met het advies van het RIVM te handelen als u komt winkelen bij Leen Bakker.

Onze medewerkers zijn hierover ook goed geïnformeerd en nemen extra maatregelen zoals het vaak en goed handenwassen en het schoonhouden van o.a. de kassaomgeving, deurklinken en trapleuning.

Wij vragen onze medewerkers bij verkoudheidsklachten thuis te blijven en vragen u dit ook te doen. Uiteraard kunt u uw aankopen altijd doen via www.leenbakker.nl

In de winkel vragen wij u de adviesafstand van 1,5 meter tot andere klanten en onze collega’s te hanteren. En betaal bij voorkeur met uw pinpas. Als u niet kunt of wilt pinnen, vragen we u om het geld op de balie te leggen en het eventuele wisselgeld zelf op te pakken. Dat geldt ook voor bijvoorbeeld cadeaukaarten.


Extra informatie over pakketbezorging:

Het virus kan niet worden overgedragen via post of pakketten. Om de verspreiding van het virus te voorkomen, neemt onze bezorgdienst extra maatregelen. De gezondheid en veiligheid van de bezorgers, klanten en onze partners staan daarbij voorop.

Wordt uw pakket bezorgd dan tekent de bezorger na toestemming van u voor ontvangst. Dit om het contact tussen mensen te minimaliseren. U wordt gevraagd om de laatste 3 cijfers van uw legitimatiebewijs en deze noteert de bezorger in het handtekeningveld. De bezorger kan ook een foto van de goederen plaatsen in het vak voor de handtekening (afhankelijk van het apparaat welke de bezorger gebruikt).

Met het pinnen zal ook het directe contact zoveel mogelijk worden vermeden.


Contactloos bezorgen

Vanaf 17-03-20 worden pakketten niet meer overhandigd. De bezorger houdt 1,5 meter afstand van de ontvanger. De bezorger belt aan en zet de zending op de grond klaar, hij of zij wacht op afstand tot de ontvanger deze in ontvangst neemt. Bij nat weer zal de bezorger aanbellen en de zending in de hand houden. Zodra de ontvanger opendoet vraagt de bezorger om afstand te nemen en zet hij of zij de zending over de drempel en droog binnen.


PostNL Extra@Home en STOCK kasten

- Bezorgers van PostNL Extra@Home leveren alleen nog over de drempel van uw woning. Ook het eventueel afhalen van uw artikel gebeurt alleen als het achter de drempel van uw woning klaar staat.

- Voor het afhalen van matrassen geldt dat deze alleen worden meegenomen als deze verpakt zijn.

- Tijdens de levering houden ze te allen tijde een veilig afstand tot de ontvanger. Het RIVM beschrijft een veilig afstand als “tenminste de armlengte van een volwassene”.

- Na het aanbellen doen de bezorgers van Extra@Home een stap achteruit. Ze vragen de ontvanger ook een stap achteruit te zetten.

- De levering wordt vervolgens over de drempel geplaatst (‘drempel bezorging’)

- Een handtekening zetten voor de schadevrije ontvangst wordt vervangen door het maken van een foto van het artikel over de drempel van uw woning.

- Een rembours betaling is alleen mogelijk via een pintransactie waarbij gezamenlijk contact wordt vermeden. Cash betaling is vanwege het besmettingsgevaar niet mogelijk.