Pers & PR

Pers & PR berichten

Leen Bakker wint voor derde keer op rij Beste Folder Award

Raamsdonksveer, september 2021 - Tijdens het ‘Catch the Shopper’ event in Maarssen zijn de ‘Beste Folder Awards 2021’ uitgereikt. Leen Bakker won voor de derde keer op rij de publieksprijs voor de beste papieren folder in de categorie Wonen/Slapen.

“Ik ben enorm trots dat Leen Bakker voor de derde keer op rij de award in de wacht heeft gesleept”, aldus promotiemanager Jeroen Boersma. “Ons motto is ‘Design voor iedereen’. In onze folder willen we de consument laten zien hoe ze hun huis op een actuele manier kunnen inrichten zonder daar al te veel voor te betalen.”

Massaal gestemd voor award
In de stemperiode zijn er meer dan 100.000 beoordelingen gegeven over 64 folders. Tijdens de verkiezing beoordelen consumenten zowel papieren als online folders op aspecten als aanbiedingen, opmaak en overzichtelijkheid. “We zien het als een groot compliment dat consumenten zo massaal gestemd hebben en onze folder zo hoog waarderen”, aldus Boersma.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Leen Bakker, afdeling Communicatie, via het emailadres pers@leenbakker.nl

Lees het officiële persbericht hier.

Raamsdonksveer/Tilburg, augustus 2021

Samenwerking Kwantum en Leen Bakker nu ook zichtbaar voor consument met gezamenlijk montageteam

– De integrale samenwerking tussen Kwantum en Leen Bakker was tot op heden nog niet zichtbaar voor de consument. Daar komt nu verandering in met het gezamenlijke montageteam voor raamdecoratie. Vanaf deze week rijden er busjes rond met daarop de logo’s van beide merken. In de toekomst zal de krachtenbundeling van beide formules op nog meer vlakken zichtbaar worden.

Grotere klanttevredenheid door uitbreiding serviceaanbod
Om de klanten te ontzorgen en de klanttevredenheid te verhogen, bieden beide formules steeds meer services. Zo ook de gezamenlijke service ‘Inmeten en Monteren’, waarmee de klant gordijnen en raamdecoratie thuis kan laten opmeten en ophangen. Vorig jaar introduceerde Leen Bakker ook al de eigen bezorgservice Last Smile. Hiermee is er nu meer controle over het bezorgproces waardoor een kwalitatief betere levering kan plaatsvinden die aansluit bij de verwachtingen van de klant. Zo wordt de klant nauwkeurig op de hoogte gehouden van het bezorgmoment en worden de producten geleverd in een kamer naar keuze. Dus ook een boxspring op zolder of een loungeset in de tuin.

Intensievere samenwerking merken
De formules werken achter de schermen inmiddels op vele vlakken samen, bijvoorbeeld op het gebied van Finance, ICT en de werving van personeel. “De samenwerking wordt met het gezamenlijke montageteam nu dus ook zichtbaar voor de consument”, aldus Bob de Nijs, Directeur Operatie van beide formules. Kwantum en Leen Bakker functioneren beiden wel als zelfstandige merken en hebben een eigen identiteit en organisatiecultuur.

Over Kwantum en Leen Bakker
In 2019 vierde Leen Bakker haar 100 jarig bestaan. Met 170 vestigingen en 2.500 medewerkers in Nederland en België en een webshop met een aandeel van 20% van de totale omzet is Leen Bakker een van de grootste omnichannel retailers in de woonbranche. Kwantum is al meer dan 40 jaar specialist in vloer- en raambekleding. In de 110 Kwantum winkels in Nederland en België werken ruim 1800 medewerkers. Beide formules zijn in handen van Gilde Equity Management.

Voor de redactie:
Voor meer informatie of passend beeldmateriaal kunt u contact opnemen met Leen Bakker, afdeling Communicatie, via het emailadres pers@leenbakker.nl

Voor het tweede jaar op rij hebben we de Beste Folder Awards gewonnen in de categorie Slapen/Wonen. Lees het officiële persbericht hier.

- PERSBERICHT 08-10-2020 -

Leen Bakker start eigen bezorgservice voor meubels

Raamsdonksveer, 8 oktober 2020 – Leen Bakker is deze week gestart met het thuisbezorgen van meubels vanuit de eigen bezorgdienst. De ‘Last Smile’, zoals de retailer deze service noemt, is een volgende stap in het verbeteren van de customer journey.

Snel en effectief

In 2019 startte Leen Bakker een pilot met het thuisbezorgen van volume-orders zoals banken, boxsprings, laminaat en  tuinmeubelen. Met succes. De test resulteerde in een hogere klanttevredenheid. Daarop besloot de retailer  om een groot deel van alle tweemans leveringen in eigen beheer te gaan uitvoeren. Leen Bakker geeft aan hierdoor meer controle te krijgen over het bezorgproces waardoor een kwalitatief betere levering kan plaatsvinden die aansluit bij de verwachtingen van klanten.

Professionele bezorging

Leen Bakker wil de klant ontzorgen door snelle, betrouwbare leveringen op de door de klant zelf gekozen tijdvakken. De discounter heeft de nieuwe service dan ook omgedoopt tot ‘Last Smile’. Een belangrijke rol hierin is weggelegd voor de bezorgers. Daarom worden zij, voordat ze de weg opgaan, intern opgeleid. De nadruk van deze training ligt op productkennis en klantcontact. Inmiddels heeft Leen Bakker ruim 50 professionele bezorgers in dienst.

Groeiplannen

De eigen bezorgservice maakt onderdeel uit van de groeiplannen van het bedrijf. “De verwachting is dat de online omzet en volumes de komende jaren verder zullen toenemen”, aldus de retailer. “Daar stemmen we ons servicelevel op af, zodat onze klanten kunnen blijven genieten van een zorgeloze levering van hun bestelling”.

- EINDE PERSBERICHT  -

Voor meer informatie over bovenstaand persbericht kunt u contact opnemen met Leen Bakker, afdeling communicatie via het emailadres pers@leenbakker.nl


Beelden van de Leen Bakker last mile kunt u downloaden via: Last Smile

Download de afbeelding Beste Getest in PDF

Nooit meer koude nachten

Het duurt nog even voor de winter begint maar ‘s nachts daalt het kwik inmiddels alweer onder nul. Reden voor de Consumentenbond om te onderzoeken onder welk dekbed je er tijdens koude nachten echt warmpjes bijligt. 8 donzen en 12 synthetische dekbedden werden beoordeeld op warmte-isolatie, vochtdoorlatendheid en gewicht. 4-seizoenen dekbed Sedna van Leen Bakker komt op basis van deze drie kwaliteitscriteria als beste synthetische dekbed uit de test. Met een 7,6 scoort dit dekbed hetzelfde testoordeel als een donzen dekbed dat negen keer zo veel kost.

Het 4-seizoenen dekbed Sedna van Leen Bakker krijgt van de Consumentenbond een hoge score voor vochtdoorlatendheid: een 8,1. Ook met gewicht komt het dekbed met dezelfde score als beste uit de test. Wasbaarheid scoort eveneens hoog; het dekbed kan namelijk op 60 graden gewassen worden. Dat is vooral belangrijk wanneer je last hebt van allergieën; omdat je het dekbed regelmatig heet kan wassen, heeft huisstofmijt geen kans zich in het dekbed te nestelen. Met deze eindbeoordeling scoort 4-seizoenen dekbed Sedna even hoog als een duurder donzen dekbed. De Consumentenbond concludeert naar aanleiding van deze resultaten dat goede donzen dekbedden weliswaar beter zijn dan synthetische maar dat het verschil niet heel groot is en dat het de veel hogere prijs niet rechtvaardigt. 4-seizoenen dekbed Sedna is verkrijgbaar in drie maten bij alle Leen Bakker winkels en op leenbakker.nl
Bron: consumentenbond

Raamsdonksveer, 2 september 2019 - Ter ere van het honderdjarig jubileum is interieurketen Leen Bakker een samenwerking aangegaan met Mariska Meijers.
Deze Amsterdamse kunstenares geniet wereldwijde bekendheid met haar handgeschilderde ontwerpen. Samen lanceren ze op 9 september de LEEN-X-Mariska collectie.

Persaanvragen

We helpen je graag aan afbeeldingen van onze producten. Stuur een e-mailtje naar pers@leenbakker.nl en je ontvangt van ons een foto in hoge resolutie. De beelden kunnen in elk gewenst bestandsformaat aangeleverd worden.


Producten lenen

Producten lenen voor een eigen fotoreportage kan natuurlijk ook. Mail je verzoek naar pers@leenbakker.nl dan bespreken we in welk filiaal je de artikelen kunt ophalen.