Leen Bakker Klantenservice
Tel. 088 -78 60 200
ma t/m vr: 08.00 en 19.00 uur
za: 09.00 en 17.00 uur (tegen lokaal tarief)
Neem contact op via contactformulier >

Stuur privébericht via Facebook of Twitter

Veelgestelde vragen van Leen Bakker

Heb je een vraag over je bestelling of over een bestelling plaatsen bij Leen Bakker? We helpen je graag verder. Bekijk hier de veelgestelde vragen. Heb je het antwoord niet gevonden? Neem dan contact op met de klantenservice

Bestellen

Het kan soms 60 minuten duren voordat je de bevestiging ontvangt. Nog niets ontvangen? Het kan zijn dat je bevestiging in de spam map van je e-mailaccount terecht is gekomen.

Heb je een account, dan kun je je orderbevestiging ook terugvinden in ‘Mijn Leen Bakker’. Klik op het ordernummer in ‘Mijn bestellingen’.

Kun je de bevestiging nog niet vinden, bel dan onze Klantenservice op 088-78 60 200.

Nee, sommige artikelen zijn te breekbaar om te versturen of alleen in de winkel op voorraad. Deze artikelen kun je alleen in onze filialen kopen. Artikelen die je niet online kunt bestellen hebben geen bestelknop op onze website.

Helaas is het niet mogelijk om telefonisch of via e-mail een bestelling te plaatsen omdat al onze orders automatisch verwerkt worden. Je kunt een bestelling plaatsen via onze webshop of via een van onze winkels.

Als je de eerste keer bij ons bestelt, vragen wij je om je gegevens zoals je adres en e-mailadres. Het aanmaken van een account is optioneel. Je kunt alleen bestellen indien je een (aflever-) adres in Nederland opgeeft en betaalt met een Nederlands betaalmiddel. Het minimale orderbedrag is 15 euro per bestelling.

Helaas kan je de status van je bestelling nog niet volgen in MijnLeenBakker. We werken er aan om dit in de toekomst mogelijk te maken. Word je bestelling via de pakketpost thuisbezorgd? Dan kun je je pakket op de dag van levering wel volgen via track en trace van PostNL. Je ontvangt hiervoor een link via de mail. Bestaat je bestelling uit grote of zware artikelen, dan wordt je bestelling via Extra@Home van PostNL of Top Movers bezorgd afhankelijk van de regio waar je woont. Op dit moment kunnen alleen bestellingen die door Extra@Home bezorgd worden, op de dag van levering gevolgd worden. Lees hier meer over het volgen van je bestelling op de dag van levering.

Het hangt af van het artikel dat je besteld hebt en de status van je bestelling. Je kunt je bestelling tot 3 werkdagen voor de geplande afleverdatum (deels) annuleren, behalve als je artikelen besteld hebt die speciaal voor jou gemaakt worden. Lees meer over Op maat artikelen bestellen.

Voor overige artikelen geldt tot 3 werkdagen voor de geplande bezorgdatum:

- Besteld in de webshop en gekozen voor bezorgen? Neem dan contact op met onze Klantenservice op 088-78 60 200.
- Besteld in de webshop en gekozen voor afhalen in de winkel? Neem dan contact op met de winkel.
- Besteld in de winkel en gekozen voor afhalen of bezorgen? Neem dan contact op met de winkel.

Alleen bestellingen die in het filiaal besteld en/of afgehaald worden, kunnen tot 3 werkdagen voor de geplande leverdatum vaak nog gewijzigd worden. Bestellingen van artikelen die speciaal voor jou worden gemaakt worden, kunnen niet gewijzigd worden. Neem contact op met het filiaal voor de mogelijkheden van jouw order.

Wil je de adresgegevens wijzigen voor een bestelling die nog niet is bezorgd? Wijzigen kan nog tot 3 werkdagen voor de geplande levertijd. Neem dan contact op met onze Klantenservice op 088-78 60 200.

Alle vermelde prijzen in onze webshop zijn inclusief BTW.

Online bestellen kan al vanaf € 15. Dit bedrag is exclusief bezorgkosten. Bij bedragen onder de € 15 geeft de winkelwagen automatisch aan hoeveel je nog te kort komt. Tot die tijd is het niet mogelijk om verder te gaan met bestellen.

Als de kortingscode niet aan alle voorwaarden voldoet, kun je de deze niet gebruiken. Controleer of de code aan alle voorwaarden voldoet. Lukt het dan nog steeds niet? Neem dan contact op met onze Klantenservice via 088-78 60 200.

Bezorgen

Als je bestelling via de PostNL pakketpost bezorgd wordt, dan kan je je pakket volgen via track & trace van PostNL. Je ontvangt hiervoor een link via de mail.

Als je bestelling door Extra@Home van PostNL of Top Movers bezorgd wordt, dan ontvang je uiterlijk om half 8 de ochtend van levering een sms en/of mail met een indicatie van de bezorgtijd.

Het is niet mogelijk om vooraf een tijd of dagdeel af te spreken.

Als je bestelling door Extra@Home of Top Movers bezorgd wordt, dan moet je thuis zijn om de bestelling in ontvangst te nemen. Ben je niet thuis? Dan maak je een nieuwe afspraak met de vervoerder. Je betaalt dan ook voor een tweede levering.

Als je bestelling met PostNL pakketdienst geleverd wordt, dan kan je bestelling ook bij de buren geleverd worden. Zij tekenen dan wel voor ontvangst. Bij leveringen door de pakketdienst is een tweede bezorgpoging gratis.

Ja, wij bezorgen ook op de Waddeneilanden. Je betaalt geen extra kosten.

Ja, maar alleen tot de slagboom of receptie. Bezorgen tot de deur is niet mogelijk.

We brengen voor elke bestelling die je laat thuisbezorgen bezorgkosten in rekening. Het is nog niet mogelijk om bestellingen die je op dezelfde dag plaatst te combineren.

Garantie en Schade

De afhandeling van defecten aan producten loopt altijd via onze winkels, ook als je het product in de webshop gekocht hebt. Onze medewerkers kunnen je snel verder helpen met een oplossing. Kijk hier voor de dichtstbijzijnde winkel.

Bij Leen Bakker ben je zeker van drie jaar garantie volgens de voorwaarden van de CBW. Ben je er niet zeker van of het defect onder garantie valt, neem dan contact op met onze Klantenservice via 088 – 78 60 200 of een van onze winkels.

Heb je schade ontdekt, dan willen we dat natuurlijk zo snel mogelijk voor je oplossen.
• Heb je je bestelling in de webshop geplaatst en thuis laten bezorgen? Vul dan hier het contactformulier in en stuur duidelijke foto’s van de schade mee voor een snelle afhandeling. De Klantenservice neemt daarna contact met je op.
• Heb je je bestelling in de webshop geplaatst en in de winkel afgehaald? Neem dan contact op met de winkel. Bekijk de contactgegevens.
• Heb je je bestelling in de winkel geplaatst en daar afgehaald of thuislaten bezorgen? Neem dan contact op met de winkel. Je vindt de contactgegevens hier.

Heb je de schade ontdekt, dan lossen we dat natuurlijk zo snel mogelijk voor je op.
• Heb je je bestelling in de webshop geplaatst en thuis laten bezorgen? Vul dan hier het contactformulier in en stuur duidelijke foto’s van de schade mee voor een snelle afhandeling. De Klantenservice neemt daarna contact met je op.
• Heb je je bestelling in de webshop geplaatst en in de winkel afgehaald? Neem dan contact op met de winkel. Je vindt de contactgegevens hier.
• Heb je je bestelling in de winkel geplaatst en daar afgehaald of thuislaten bezorgen? Neem dan contact op met de winkel. Je vindt de contactgegevens hier.

Leen Bakker staat voor betrouwbaar en veilig winkelen conform relevante wet- en regelgeving en de geldende gedragsregels. In Nederland is er een verschil in de wet- en regelgeving tussen kopen in een winkel en kopen via internet. Daarom hanteren ook wij verschillende voorwaarden zodat we volgens de wet- en regelgeving werken. 

Ruilen en retourneren

Vrijwel alle artikelen die je via internet hebt gekocht, kun je binnen 100 dagen terugbrengen naar een van onze winkels of terugsturen naar onze webshop. De artikelen moeten dan wel, indien redelijkerwijs mogelijk, ongebruikt, onbeschadigd en in de originele staat en verpakking zijn.

Nadat wij de artikelen in goede staat hebben ontvangen wordt het aankoopbedrag terugbetaald. Ruilen kan alleen in de winkel. Wanneer je de bestelling retour stuurt naar de webshop, kunnen we geen vervangend exemplaar sturen voor het geretourneerde artikel. Je ontvangt dan het aankoopbedrag terug op je rekening. Bekijk meer informatie over de retourservice.

Nee, als je betaald hebt met AfterPay kun je het artikel alleen terugsturen naar de webshop via onze retourmodule (voor artikelen geleverd via de pakketdienst) of op afspraak (voor grote en zware artikelen).

Betalen en cadeaukaart

Ja, dat kan. Bekijk meer informatie over de cadeaukaart.

Je kunt met vragen terecht bij AfterPay. Zij zijn bereikbaar via 0900 – 40 50 60 2 of via klantenservice@afterpay.nl.

Is er iets fout gegaan bij je online betaling dan kun je het na 15 minuten nogmaals proberen. Als de betaling na 15 minuten nog niet lukt, neem dan contact op met onze Klantenservice. Wij helpen je graag verder.

Je kunt alleen betalen met een betaalpas of creditcard van een bank in Nederland. Ook kan je alleen bestellen vanaf een laptop, tablet of ander apparaat met een IP-adres in Nederland. Het kan bijvoorbeeld zijn dat de server van het kantoor waar je werkt in het buitenland staat. Dan zal je betaalpoging niet slagen. We raden je aan om het thuis opnieuw te proberen. Tot slot is het van belang dat je betaalrekening voldoende saldo en/of geen blokkade heeft. Twijfel je hierover? Neem dan contact op met je bank.

Wij gaan uiterst zorgvuldig met persoonlijke gegevens om. Als je een bestelling plaatst en je Leen Bakker-account raadpleegt, gebeurt dit in een beveiligde omgeving. Wij bewaren je gegevens op door firewalls beschermde servers en versturen gegevens via een beveiligd certificaat.

Ja, dat is mogelijk. Een tegoedbon is te gebruiken als betaalmiddel in de webshop. De tegoedbon werkt hetzelfde als de cadeaukaart. Meer informatie vind je hier.

De Leen Bakker cadeaukaart is 5 jaar geldig vanaf de dag van uitgifte. De geldigheid en het saldo vervallen na die periode of bij het opgebruiken van het saldo voordat die tijd verstreken is.

De Leen Bakker cadeaukaart is te koop in alle Nederlandse Leen Bakker filialen. De Leen Bakker cadeaukaart is binnenkort ook in de webshop verkrijgbaar.

De waarde van de Leen Bakker cadeaukaart bepaal je zelf bij aankoop van de kaart. Het minimumbedrag is € 5,- en het maximumbedrag €500,-.

Dit kan in de Leen Bakker winkel bij een medewerker of check je saldo hier.

Je kunt de Leen Bakker cadeaukaart gebruiken in alle Nederlandse Leen Bakker winkels en de webshop.

Nee. Je hoeft je saldo niet meteen op te maken. Wil je meer besteden dan kun je het resterende bedrag op een andere wijze betalen.

Nee. Bij thuisleveringen waar nog een bedrag door jou aan de bezorgdienst betaald moet worden kan dit alléén per PIN. Klik hier voor meer informatie.

Nee, de Leen Bakker cadeaukaart is niet inwisselbaar tegen contanten.

Nee. De kaart is niet op te waarderen. Je dient een nieuwe Leen Bakker cadeaukaart met een nieuwe geldigheidsdatum en saldo aan te kopen. Bewaar de Leen Bakker cadeaukaart wel na je online aankoop. Stuur je (een deel van) je bestelling retour, dan wordt het retourbedrag weer op de cadeaukaart gezet.

Ja. Bewaar de Leen Bakker cadeaukaart goed na je online aankoop. Stuur je (een deel van) je bestelling retour, dan wordt het retourbedrag weer op de cadeaukaart gezet.

Nee, Leen Bakker is niet verantwoordelijk voor verlies, schade en/of diefstal van de Leen Bakker cadeaukaart.

De cadeaukaart is te gebruiken als betaalmiddel in de laatste stap van de winkelwagen. Kies voor ''Leen Bakker Cadeaukaart" bij betaalopties. Je kunt meer bestellen dan het saldo van je cadeaukaart: je krijgt tijdens het betalen een scherm te zien waar je een alternatieve betaalmethode kunt aanvinken als je cadeaukaartsaldo niet voldoende saldo heeft om de bestelling af te ronden.